2013. június 23., vasárnap

And the Oscar goes to ...

... Gretaaaaaaa :D

A bejegyzés már réges rég született. De nem posztoltam lustaság ügyileg. :) Tehát a héten, az egy régi hét volt.

A héten film hét volt a suliban. Filmeket néztek meg, beszéltek róluk és velük kapcsolatos feladatokat oldottak meg. Többek között egy "némafilmet" is megnéztek, melyhez egy forgatókönyvet kellett írniuk. Vajon ki mit mondott, milyen hangerővel, miről szólhatott a film.

Csütörtökön egy könyv vagy filmszereplőnek kellett beöltözniük. Mivel kicsit unom, hogy hol ilyen, hol olyan ruhát kell nekik készítenem/vennem, ezért Gréti Hanna Montana lett, Szofi pedig egy matrózlány, hisz ők amúgy is Horatio Nelsonról tanultak mostanában (aki hajós volt). Mind a kettőnek olyan ruhát vettem, amit bármikor tudnak hordani, nem csak egyszeri alkalomra jó. (Pár kép itt.)

Grétiék legutóbb római kori ruhában kellett hogy végigcsináljanak egy napot. Akkor egy nagy fehér vásznat vettem, rácsavartam Grétire és keziccsócsolom. :) Szegény lépni is alig bírt, mert a vászon hozzáragadt a harisnyájához.

De vissza az eredeti témához. A film hét során több témában nevezték a gyerekeket. Pl. legjobb színész (Gréti narrátor volt), legjobb forgatókönyv író.

Pénteken reggel sulis ruhában mentek, de délután átöltözhettek az előző napi jelmezbe. De azt nem tudták, hogy miért kell átöltözni. Hát kérem szépen Oscar díj átadás következett... :D

Gréti az osztályán belül megnyerte a legjobb forgatókönyvírónak járó Oscart. :) Az igazgatónő elmondása szerint Gréti olyan izgatott lett, hogy amint felment a színpadra, rögtön le is akart futni. :D A beszéd eszébe se jutott. Utóbb mondtam neki, hogy meg kellett volna köszönnie a díjat az egész világnak egyenként felsorolva minden egyes halandó és nem halandó elemét. :D

Szóval büszke vagyok rá piszkosul! Igen, igen, igen. Az én lányom! :D

Én egy díjat Szofinak is adnék. 5 és fél évesen lassan eljut oda, hogy free reader szintű könyveket olvashat. Jelenleg fehér szinten van, de várhatólag már csak pár hét, ha ilyen tempóban halad és free reader lesz. (Szintek itt találhatók.) Már elvárás vele szemben, hogy 2-esével, 5-ösével és 10-esével is tudjon számolni 100-ig. Szóval hajrá Szofiiii, meg tudod csinálni!

Szofis témához írnék egy kis kiegészítést, hisz azt is réges rég írtam, legalábbis úgy tűnik. Jelentem, Szofi 2 héttel ezelőtt elérte a free reader szintet, azaz ő maga választhatja meg, hogy milyen könyveket szeretne olvasni. Szépen, folyékonyan olvas angolul. (Még mindig nincs 6 éves.) Nos, rá is büszke vagyok. :D

6 megjegyzés:

Christine írta...

Gratula a lányokhoz! Büszke lehetsz rájuk!

Unknown írta...

Köszönöm! :)

GlobalGrover írta...

ugyes mindket lany. gratulalok.

ps. a nagy atvaltozasodrol is szivesen olvasnek mar egy bejegyzest :-)

Unknown írta...

Köszi!

Én még mindig csak én vagyok ;) Az meg egy játék volt. :D

GlobalGrover írta...

szerintem akkor is meger egy bejegyzest :-) illetve a fozestudomanyod is!!!!

Unknown írta...

Köszi! :)