Ez egy rusnya létesítmény errefelé....
Ha eszembe jut a körforgalom szó, akkor a Griswold család európai vakációja jut eszembe (film). Amikor behajtottak a körforgalomba és csak mentek körbe és körbe és körbe ... és képtelenek voltak kihajtani.
Nos, már nem csodálkozok. :D Bár gyakran bentmaradni sem egyszerű. :D
Pár fontos tétel:
- rengeteg körforgalom van, akár 100-200 méterenként 1 (amerre lakunk)
- van icipici, kicsi, közepes, nagy, óriási
- van lámpás és nem lámpás
- mind életveszélyes :D
Tiszta vicc, hogy helyenként 100 méterenként van egy körforgalom. Ha kell, ha nem.
Van olyan körforgalom, amit azért nem veszel észre időben, mert olyan kicsi. Azaz a kereszteződés közepére fel van festve fehérrel egy kb. 1 méter átmérőjű kör. Nos, az az eset, amit azért veszek alig észre, mert olyan kicsi.
A másik eset, amikor olyan nagy a körforgalom, hogy azért nem tűnik fel, hogy körforgalommal áll szemben az ember.
A körforgalmak jellemezően több sávosak. A sávok száma a kijáratok számával áll összefüggésben, no meg gondolom az arra rendszeresen áthaladó forgalom mértékével.
A körforgalomba való behajtás előtt több sávra oszlik az út gyakorta, akkor is, ha addig csak 2x1 sávos volt. A bal szélső az első, bizonyos esetekben a második kijárathoz használatos. Ha csak 2 behajtó sáv van és 2 kijárat, akkor, ha a 2. kijárat kell, akkor már a jobb sávot kell választani. Ha 3 kijárat van, akkor gyakorta a bal bemenő sáv az 1. és 2. kijárathoz tartozik, a jobb sáv pedig a 3. kijárathoz biztosít utat. Ha 3 behajtó sáv van, akkor jellemzően fel van festve, hogy melyik sávból melyik kijárat lesz a nyerő. Ha eltéveszti az ember, az elég gáz, mert úgy könnyen rossz helyen köt ki és újabb halomnyi felesleges körforgalommal kell szembesülnie.
A körforgalmak egy részében lámpák is vannak. Ezek számomra újabb izgalmakat okoznak, mert nem mindig tudom, hogy melyik vonatkozik rám.
Gyakran akkor indexelnek - már ha - amikor bent maradnak a körforgalomban. Ilyenkor befele indexelnek. De kifelé max tanuló vezetőt láttam indexelni. Na jó nem, de nagyon ritka az index használata.
Sávváltásnál sem komálják az indexet. Simán besorolnak eléd, ha elfogy a sávjuk.
Ami még feltűnt, hogy hihetetlen módon száguldozik egy nagy részük. Még a körforgalmakban is.
Az első vezetés során, amikor én ültem a kormánynál, erős halálérzetem volt. Ez mostanra valamelyest csökkent, majd egyszer csak megszokom ezt a helyzetet és elmúlik. :)
Jah, ráadásul a körforgalomba is fordítva kell behajtani. Persze, ez így természetes, de fura. :)
Nos, a lányok valamiért folyton a kocsiban élénkülnek fel. Ezzel alapvetően nem lenne gond, de én minden idegszálammal a vezetésre próbálok összpontosítani. Jó helyre tegyem a váltót, jó sávban menjek, előre halljam a GPS-től, hogy hanyadik kijárat fog majd kelleni az 1000. körforgalomban is, parkolás során ne zúzzam meg a kocsit, stb. Ilyenkor rosszul viselem, ha hátul rajcsúroznak és erősen tépik idegeim. :)
Aki személyesen ismer és utazott már velem, az tudja, hogy egész jó belső GPS-em van. Nem nagyon szoktam eltévedni, jól tájékozódok. De itt, át kell még programoznom a szoftverem, mert a gépi GPS nélkül esélytelen lennék autóval. A körforgalom hegyek teljesen megzavarják a belső készülékem. :) No meg a fordított közlekedés is. :)
2 megjegyzés:
Aterzem, amit irtal :) De aztan idovel, majd ha megszokod, rajossz, milyen jo, hogy nem lampas keresztezodesek tomkelege van, meg jobbkezszabaly/vagy egyenrangu keresztezodes, hanem csak "sima" korforgalom. Kiveve a lampasakat :))) Probalok visszaemlekezni a londoni/birminghami/angliai tartozkodasomra,,de igazabol akkoriban es ott meg nem is vezettem hihi :))) szoval, sok sikert! Szilvi
Köszi Szilvi! :)))))
Megjegyzés küldése