2011. november 11., péntek

Meghekkelt bankkártya

Sajnos a Wizzair oldalán keresztül egy bizonyos shopperdisc.co.uk meghekkelte a bankkártyánkat, amikor repjegyért fizettünk.

Ez csak most tűnt fel, 6 hónappal később. Biztos nem vagyok 100-as, hogy nem nézem meg minden hónapban, hogy mi került levonásra, de Magyarországon megszoktam, hogy minden tranzakcióról jön egy SMS értesítés a banktól. Azonnal!

Nos, itt Angliában ez nincs így. Eddig úgy tűnik, hogy nem ismerik az SMS értesítés fogalmát a bankok. Ráadásul a tranzakciók jellemzően csak napokkal később jelennek meg a számlán.

Most gondoltam átfutom. Ekkor tűnt fel a fenti cég neve. Sose hallottam róluk. De kiderült, hogy 6 hónapja minden hónapban levonnak 10 fontot. A sok hasonló tétel közé csodásan beleolvad…

Felhívtam az ügyfélszolgálatukat, hogy mégis kifélék, mifélék és miért vonnak tőlünk bármi pénzt. Erre azt a választ kaptam, hogy a Wizzair oldalán feljövő pop-up ablakban regisztráltunk. Mi biza nem. Igen, használtuk a Wizzair weboldalát, igen, vettünk repjegyet akkoriban, de sose kattintunk pop-up ablakra és pláne nem adjuk meg ilyen helyen a bankkártyánk adatait.

A Wizzair telefonos ügyfélszolgálata egyenlőre nem tudott segíteni, kérték, hogy írjunk panaszos levelet a weboldalukon. Erre kíváncsi vagyok, hogy mit reagálnak majd.

Kicsit utánaolvastam a neten ennek a drága cégnek, és kiderült, hogy más cégek weboldalát is használja/ta lenyúlás céljára. Pl. az Easyjetet és Ryanairt is, hogy a légitársaságoknál maradjak. Itt lehet többek között róluk olvasni.

A shopperdisc ügyfélszolgálatán lemondtam a meg nem igényelt szolgáltatásukat és kértem vissza a pénzt. Egyenlőre csak részben hajlandók visszafizetni. De azt is csak akkor hiszem el, ha megjelenik a számlán. És csak remélhetem, hogy továbbiakban nem vonnak semmit, semmilyen név alatt, mert képesek a lemondás után nevet változtatva újabb összegeket levonni (a weben talált kommentek alapján).

Most pedig csak reménykedek, hogy legalább a bankon keresztül el tudjuk érni, hogy a teljes összeg visszafizetésre kerüljön. És csináltathatunk új kártyákat ….

2 megjegyzés:

Sz. írta...

Ez felháborító!!!!!Nem fordultatok a rendőrséghez?

Unknown írta...

Nem, mert valamiért csak nehezen támadhatók az itteni törvények szerint ...