2011. szeptember 22., csütörtök

Rugalmas iskolaszerkezet

Az elmúlt napokban Gréti igen érdekes dolgot mesélt.

Mivel a tanárok úgy vélik, hogy írásból van még hova fejlődnie, pláne, hogy nem árt gyakorolnia, hogy milyen betűpárosokból mikor mi lesz, ezért írásórák alkalmával visszajár az első osztályba (1-2 másik osztálytársával), ahol jobban oda tudnak rá figyelni és a többiekkel (elsősökkel) együtt tanulhatja meg. A többi órán pedig a saját, másodikos osztályával van.

De a dolog nem csak ebben az irányban igaz. Szofinak van egy osztálytársa (ők még csak előkészítősök), de a kislány már egész jól ír a saját korosztályához képest. Ezért ő is csatlakozik az írás órák alkalmával az elsős osztályhoz és ennek köszönhetően gyorsabb ütemben tud továbbfejlődni.

Mivel Gréti nem éli meg hátrányos megkülönböztetésként, ezért semmi kifogásom nincs ellene. Látszik, hogy odafigyelnek arra, hogy kinek mire van szüksége.

2 megjegyzés:

sarolka írta...

Ma beszéltem Szonja tanárnőjével, hogy miben tudnék segíteni Szonjának, hogy felzárjózzon, erre mondta, hogy ma is elvitték a nem angol anyanyelvű gyerekeket külön és foglalkozott velük egy tanár, de hát hogy Szonja nem volt hajlandó leírni amit kértek tőle. Mondtam ne csodálkozzon, a gyerek nem tud írni, óvodából jött, ne várják hogy harmadik nap írni fog. :-)

Unknown írta...

Lehet, hogy nem ment át számukra az üzenet, hogy nálunk egyáltalán nincs írás oktatás oviban?