2011. március 20., vasárnap

Megnyitottuk ...

a bankszámlánkat!!!!!!!! Juhééééééééééé! :)

Akitől béreljük a házat, ügyvéd. Ő is és a felesége is azok.

Időnként érdeklődnek, hogy minden rendben van-e felénk és ha gondunk van, igyekeznek segíteni.

Írtam nekik, hogy alapvetően imádjuk a házat és minden ok, de nem tudunk bankszámlát nyitni, mert a bank ragaszkodik a council tax számlához, ami a címünket hivatott igazolni. Nem elég nekik az önkormányzat által címünkre, nevünkre írt levél, nem elég, hogy a WRS regisztráción és az biztosítási számos papíron is ez a cím szerepel, csak a council tax számla jó nekik.

Ezen nagyon felháborodtak és átküldtek egy linket a vonatkozó jogszabályról, miszerint a bank helytelenül jár el.

Ezen felbátorodva bementünk a NatWesthet, hogy bizonyítsuk igazunkat, minekután a council még egy ideig nem fogja küldeni a számlát, mert ők még nem kapták meg a besorolást és a nálam levő hivatalos besorolást leíró levél nem jó nekik, mert hát az nem a hivatalos út ...

Voooooooow ...

Nos, a bank szabályzatában kerek-perec ott volt, hogy mobilszámla, autóbiztosítás, közüzemi számla és a council tax számla jó nekik. Persze, volt még ott pár tétel, de azoknak végképp nem tudtunk volna eleget tenni (helyi jelzálog szerződés erre a címre vonatkozóan pl.)

A kocsi biztosítását a cég fizeti. Krisz mobilszámláját a cég, nekem pedig nem lehet addig havi előfizetéses telefonom, amíg nincs számlánk. (Róka fogta csuka.) A TV licence számla nem jó, a többi számla közül még csak villanyszámla érkezett, de elektronikusan. :D És minden számla elektronikusan jön majd, mivel úgy kevesebbe kerül, meg hát védjük a természetet.

Tehát maradna a council tax számla, de arra ki tudja meddig kell várni.

Hogy miért ilyen sürgős a számla. Hogy egyszerűbben befizethessem a számlákat, ne kelljen Krisz fizetését előbb forintra, majd vissza fontra konvertáltatni. Mert ugyan tudtunk otthon font alapú számlát nyitni, de kártyát nem tudtak hozzá adni. Így előbb át kell utalnom a forintszámlára, majd onnan fel tudjuk kártyával venni vagy fizethetünk is vele. De a kétszeres konvertálás tetemes bukást eredményezhet.

A számlákat is utalhatnám onnan, de a nemzetközi utalásokért plusz pénzt kell fizetni. Stb. stb. stb.

Miután rá kellett jönnünk, hogy nincs esélyünk ott, kijöttünk.

Majd bementünk a szomszéd ajtón. A HSBC-ben már jártunk korábban Londonban, de nem volt jó nekik Krisz munkáltatói referenciája. Azóta csináltatott egy másikat, amin rajta volt a magyar címünk, az angol címünk, a neve, útlevélszáma, éves fizetése, a cég neve és címe és mindez egy az irodájának a címével megegyező fejléccel ellátott papírra volt nyomtatva (fejlécben ugyanaz a cím kell szerepeljen, mint az az iroda, ahol dolgozik. Ez több iroda megléte esetén érdekes).

Először agyaltak, mert a HSBC-nél azt szeretik, ha a munkahelyhez közeli fiókba megy be az ember, mert ott már van referencia az összes, körzetbe tartozó cégről. De az ügyintéző egyeztetett a főnökével és azt mondták, hogy mehet a dolog.

A csajoknak kihoztak 1-1 vaskos színezőfüzetet, zsírkrétákat és nekiálltunk kitölteni a cuccokat.

És érdekes módon hirtelen a HSBC sem a passport csomagot ajánlotta fel, aminél minden aktivitásért pénzt számítanak fel. Egy egész jó csomagot sikerült kiválasztanunk azt hiszem. Ettől már csak 1 lett volna jobb, de ahhoz még nem keres Krisz eleget. :)

A számla közös számla, azaz mind a kettőnk nevén van. Ilyenre nem minden magyar bank hajlandó. Kiadnak plusz kártyát, de a számla általában csak az egyik személy nevén van. Biztos van, aki ott is tud ilyen csomagot biztosítani, de nem tudom melyik az.

5 munkanapon belül lesz kártyánk is. És a boltokban nem fognak ufóként ránknézni, amikor azt mondom, hogy ez nem chip kártya, hanem swipe (lehúzós, mágnescsíkos) kártya. Mert biza sokan még nem láttak ilyet és gondot okoz, hogy hogyan használják. :)

1 megjegyzés:

agica írta...

Na de jo! Az egyik kint elo baratnom nyitott ugyanennel a banknal es oket ajanlotta nekunk is.
Mi otthon a CIB-nel vagyunk es ok hajlandoak arra, hogy ket neven van a szamla.