A suliban egész szépen kialakított jutalmazási rendszer van. Szofiéknál még nem figyeltem meg, de Grétiéknél igen, illetve ott a tanár is elmondta.
Gréti az első napon egy matricát kapott, amit a pulcsijára ragasztottak. Második napon 2 újabb matricát kapott, amit szintén a pulcsijára ragasztottak, hogy mindenki lássa, milyen ügyes volt. Ilyenek vannak ráírva, mint nagyszerű, kiváló munka, ügyes vagy.
Ehhez jön egy táblázat, amit minden gyerek láthat. Mindenkinek ott a neve és a nevek mellé pipák kerülnek. Ha összegyűlik 2 pipa, akkor egy füzetszerűségbe kapnak egy pecsétet. Ha betelik a füzet minden kockája, akkor választhatnak egy ajándékot.
Abszolút nem a büntetéses motiváció hívei. Teljes mértékben a pozitív visszajelzésekkel dolgoznak (ahogy eddig látom).
Így a gyerekek büszkék lehetnek magukra, újabb és újabb jó eredményt szeretnének elérni, hisz nem csak ők látják, hanem a többiek is.
Tetszik!
3 megjegyzés:
na igen, teljesen más rendszer, öröm olvasni is :)
Érdekes olvasni ezeket az első tapasztalatokat egy másfajta rendszerről, és ezer köszönet, hogy nap mint nap veszed a fáradságot és leírod.
Mennyivel közelebb áll ez a rendszer a gyerekekhez, mint az itteni szigorúság, legalábbis amit én tapasztalok. (Biztos van valamiféle megrovás, büntetés ebben a suliban is, kíváncsi vagyok, hogy oldják meg, biztos szóba fog kerülni ez is).
Épp ma úgy jött haza a lányom az iskolából, hogy - elmondása szerint - igazságtalanul megbüntették, és legszívesebben másik iskolába menne.
Sajnos, a sérelmek majdnem mindennaposak (tanártól, osztálytárstól egyaránt), és én nem vagyok ott, nehéz így ítélkezni, igazságot osztani. Nekem is fáj, mert látom, hogy a gyerekem bánatos, szomorú és ráadásul minden lelkesedését, motivációját elvesztette a tanulás és a tanár iránt is.
Hát ennyit a büntetés hatásosságáról.
Jutalom? Nem mondom, hogy nincs, de sokkal kevesebb, mint dicséret. (Pedig jó iskolába járunk...)
Ez egy erdekes kerdes.
Plane magyar szemmel, magyar iskolarendszerbol erkezve.
Az otthoni iskolakban helyenkent elofordulo szigornak es elvarasokkal teli fegyelmezo, sok esetben bunteto rendszernek a letjogosultsagaval egyaltalan nem ertek egyet.
De nekem - es most az ausztral rendszerben tapasztaltakrol beszelek - ez a minden pici ugyessegert csillagocskakkal, ermekkel, stb-vel jutalmazo angolszasz rendszer sem jon be teljesen.
Ugyanis - termeszetfuggo nyilvan es gyereke valogatja... de - bizonyos esetekben:
mi lehet ennek az uzenete?
Az, hogy kis teljesitmenyert is kapok mar jutalmat. Nem is egyet.
Minek eroltesssem meg magam?
A tul pozitiv/tul negativ motivacio nem feltetlenul epito jellegu.
Ez valoszinuleg kisgyermekkorban meg nagyon kedves es motivalo gesztus.
De tinedzserkorra mi lesz vajon belole? Keves hazifeladat, ha egyaltan van (akiket ismerek itt, ott egyaltalan nincs).
Tul sok megeroltetes az orakon sem eri oket.
Ha a szulok nem forszirozzak a kulonorakat, sportot, zenet, vagy nincs ra penzuk, de dolgoznak.. mit csinalnak a vegul is kepessegeiket igazan ki nem hasznalo tinik?
Miert van az, hogy Ausztraliaban es Angliaban a tinedzser LANYOK agresszivabbak, mint a fiuk? A rengeteg iskolai agresszio miert fordulhat elo?
Mekkora a kontraszt a szabadsag-leterheltseg kozott?
Az ovodai igazgatononk mondta hetfon, amit nem tudtam eddig, hogy az osszes iskolaban allamilag kotelezoen van pszichologus (de valami mintha otthon is lenne?), akik folyamatosan monitoroljak a gyerekek viselkedeset.
Neha azt kivanom, barcsak ne olvastam volna el minden fellelheto cikket az iskolai bully-rol, a helikopter szulosegrol, hiperszulokrol, stb
:))))
most nem irkalnek Nektek ilyeneket :))))
Megjegyzés küldése